No oktobra līdz decembrim skolā tika īstenota skolas "Labbūtības ceļakarte" jeb praktisku aktivitāšu kopums skolas kopienas psihoemocionālās veselības uzlabošanai. Projekts "Labbūtības ceļakartes aktivitāšu īstnošana Gulbenes novada Lizuma vidusskolā un Gulbīša pamatskolā".
Darbošanās projektā sākās ar Skolēnu pašpārvaldes meiteņu prezentāciju skolasbiedriem "Emocijas" un emociju gleznas "PIRMS" zīmēšanu, kurā skolēni attēloja savas sajūtas, emocijas. 1. – 6. klases skolēni savas sajūtas attēloja, zīmējot to, ko paši tajā brīdī gribēja. 7. - 9. klases skolēni zīmējumos savas emocijas attēloja, izmantojot ģeometriskās figūras dažādās krāsās pēc savas izvēles. Sociālo zinību stundā pēc zīmējumā attēlotā, nezinot tā autoru, skolēni analizēja, kā skolasbiedrs juties, zīmējot savu darbu. Interesanti bija tas, ka klasesbiedru izteiktās domas pārsvarā sakrita ar autoru.
Tālākajā projekta gaitā tika īstenotas dažādas radošas, izzinošas aktivitātes. "Saliedēšanās, pašizziņas metodes" Gulbenes novada Jauniešu centra "Bāze" darbinieces vadītā aktivitāte skolēniem. 1.- 6. klasei - dažādas skolēnu saliedēšanas, savstarpējas sadarbošanās un fiziskas aktivitātes, 7. - 9. klasei – dotās situācijas analīze, darbojoties jauktās klašu grupās, saliedēšanas, savstarpējas sadarbošanās un fiziskas aktivitātes. Skolēnu atziņa - šī aktivitāte bija lielisks skolēnu saliedēšanas pasākums visās klašu grupās, kas lika sajust un labāk izprast vienam otru.
Aktivitātes "Veselīgs uzturs - augļi, dārzeņi" sākumā tiešsaistē notika uztura speciālistes Beatrises Upenieces lekcija/ stāstījums. Pēc lekcijas - skolēnu praktiska darbošanās pa klasēm. Skolēni noskaidroja, kas ir smūtijs, kā to gatavo, veidoja savas receptes, gatavoja un degustēja dažādus augļu smūtijus. Skolēnu atziņa par aktivitāti - kopā darbošanās sekmēja klašu kolektīvu saliedētību, sadarbību.
Aktivitāti "Kopīga filmas skatīšanās un diskusija par redzēto" organizēja skolēnu pašpārvaldes meitenes, izvēloties filmas atbilstoši vecumposmiem. 1. - 3. klases skolēni skatījās multfilmu "Ābolu maiss" Filma izvēle - stāsts par draudzību, savstarpējām attiecībām, izpalīdzību.
4., 5. klasei - filma "Katrīna". Filmas izvēle – ņirgāšanās par citiem vienaudžiem skolas vidē. Diskusijā pēc filmas, skolēni runāja par to, kā justos "tu", ja par tevi ņirgātos, kā "tu" rīkotos, "tavas" sajūtas, emocijas.
7. - 9. klasei filma "Leigh – Anne: Race, Pop&Power". Filmas izvēle – jaunieša sajūtas, ja to aizvaino, apkauno un/vai sāpina cits cilvēks, rasisms.
Ļoti vērtīga un pamācoša 7. – 9. klases skolēniem bija tiešsaistes nodarbība "Kā sekmēt savu motivāciju un labsajūtas paaugstināšanos", ko vadīja RSU Psihosomatikas un psihoterapijas klīnikas ārsts – psihoterapeits Ernests Pūliņš-Cinis. Skolēnu atziņas: lekcijas laikā iegūtas daudz un vērtīgas zināšanas, padomi; lektora teiktais lika padomāt par sevi; uzzināju daudz jaunu faktu un lietu, kā kontrolēt savas emocijas, kā paust savas emocijas.
Saruna ar skolas absolventi Daigu Kalinku izvērtās patiešām sirsnīga un skolēnus iedvesmojoša. Daigas stāstījums par saviem hobijiem: dzejas rakstīšanu, gleznošanu, dekupāžu un kā nodarbojoties ar sev patīkamām lietām var uzlabot savu labsajūtu, ieinteresēja ikvienu klausītāju. Skolēnu atziņas: tikšanās bija ļoti jauka un patiesi sirsnīga; ļoti uzrunāja dažādie mākslas veidi, kuros var izpausties un aizmirst slikto; vienmēr vajag būt pozitīvam, nevajag būt bēdīgam, ja vari būt laimīgs, darot sev patīkamas lietas.
Projekts noslēdzās ar sajūtu gleznas "PĒC" gleznošanu, saprotot kā katrs jūtas pēc visu nodarbību cikla. Skolēnu atziņas: gleznošanas process bija relaksējošs; zīmējot domāju par to, kā jūtos, kas vēl jāizdara, lai justos vēl labāk.
Projektā "Labbūtības ceļakarte" īstenotās aktivitātes deva iespēju skolēniem komunicēt ar citiem skolasbiedriem klātienē, socializēties, saliedēties, sajusties līdzatbildīgam par notiekošo, piederīgam klases un skolas kolektīvam, darboties komandā. Liela daļa 7.- 9. klašu skolēnu guvuši jaunas zināšanas, kā labāk izprast sevi, savas un citu emocijas, kā kontrolēt sevi, saņemt sevi "grožos".
Skolas "Labbūtības ceļakarte" aktivitātes plānoja skolēnu pašpārvaldes pārstāves Stella Anastasija Zviedre, Aleksa Pauļa, Evelīna Pētersone, Evelīna Andrejeva, skolotājas Laimas Jaunzemas vadībā.
Projekts "Atbalsts psihoemocionālās veselības veicināšanas pasākumiem skolās Covid -19 pandēmijas radīto seku mazināšanai" notika Jaunatnes politikas valsts programmas ietvaros.
Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas 2021.-2023. gadam finansējuma ietvaros